Laden Evenementen

Vrijdag 13 december, 16.00 uur, spreekt Gerrie Huizenga, pastor van de Keistadkerk .

Zij zal niet spreken over ‘ZIJ /HIJ’, maar over ‘WIJ’.

Gerrie Huizenga verzorgt op vrijdag 13 december een inleiding over het thema ‘Vrouw in de kerk’.

Belangstellenden kunnen hiervoor om 16.00 uur in de Thema-kamer, achter de museumwoning terecht. Deze toelichting staat in het teken van de expositie ‘Zij/Hij’ die hier tot eind december te zien is. Huizenga is pastor van de Keistadkerk van de PKN (Protestantse Kerk Nederland) en is predikant in de Emmaüskerk aan de Noordewierweg. Ze zegt te dromen van ‘een wereld waarin mannen en vrouwen naar elkaar luisteren en samenwerken, elkaars kracht kennen, elkaars zwakten aanvullen en waar macht en ongelijkheid niet bestaat’. Huizenga beschouwt de expositie ‘Zij/Hij’ als opstapje naar ‘Wij’. De bijeenkomst is gratis toegankelijk, maar vrijwillige bijdragen voor het wijkmuseum zijn welkom.